
Ο Δήμος Κορινθίων τίμησε τους ήρωες της Κατοχής με νέο μνημείο
Με βαθιά συγκίνηση και σεβασμό στην ιστορική μνήμη, ο Δήμος Κορινθίων διοργάνωσε εκδήλωση τιμής για τους 29 Αρχαιοκορίνθιους που συνελήφθησαν από τη Γκεστάπο και στάλθηκαν για καταναγκαστική εργασία στην Αυστρία, στα χυτήρια μετάλλων των Ναζί. Η τελετή πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 1η Νοεμβρίου, στο παλιό Ηρώο της Αρχαίας Κορίνθου, όπου έγιναν τα αποκαλυπτήρια του αναθηματικού μνημείου που δημιούργησε ο Δήμος προς τιμήν τους.
Κατά την αιχμαλωσία τους, οι 29 είχαν κάνει τάμα να προσφέρουν έναν σταυρό στους Αγίους Αναργύρους, αν κατάφερναν να επιστρέψουν ζωντανοί. Από αυτούς, οι 28 επέστρεψαν, ενώ ο Φάνης Κεφάλας δεν γύρισε ποτέ πίσω, και η τύχη του παρέμεινε άγνωστη.
Το μνημείο ανέδειξε τα ονόματα όλων των Αρχαιοκορίνθιων και αποτέλεσε ύψιστη πράξη ευγνωμοσύνης προς όσους υπέστησαν τα δεινά της Κατοχής, κρατώντας ζωντανή τη μνήμη τους και στέλνοντας μήνυμα ειρήνης και ενότητας για τις επόμενες γενιές.

